What motivates you to photograph?


taken with a point-and-shoot

What motivates you to photograph? 

Is it the gear? 
Is it the moment, and be able to "freeze" it in a picture? 
Is it the pleasure of pictures for itself?
Is it the technical part of photographing? 
Is it the technology? 
Is it documenting every thing you want? 
Is it a job or hobby for you?

Do you make the gear an issue more important than the pleasure of photographing? I don´t.

I don´t use my iPhone to take pictures and cultivate my passion for photos, does not give me any pleasure, but in fact is very useful to share trivial things and moments. 

My old point-and-shoot I have to say that fits very well on my jacket pocket or handbag and still takes awesome pictures and very quickly, even using manual mode. 

DSLR's I have to say that are very special indeed and have quality when you need to make money of our photos but...

... the type of camera does not make you better or worse photographer! You need to find your relationship with photography first and then evaluate of kind of gear is the best for you. There are a lot of options on the market but the pleasure of photographing and being able to take awesome pictures isn´t for sale.

taken with a DSLR
taken with a iPhone


Comments

  1. mon expérience :
    je n'ai presque aucune "photo souvenir"
    je cherche une harmonie de formes & de lumières qui exprimeraient sans les mots les idées & les émotions qui me traversent. Comme pour jouer de la musique, il faut "un minimum" de technique, c'est-à-dire savoir comment procéder pour faire la photo que l'on veut. Alors, je n'utilise presque jamais les automatismes, & j'aime de plus en plus mes vieux appareils argentiques qui ont de bien meilleurs objectifs que tous les objectifs d'aujourd'hui. Et comme j'aime la lenteur, j'utilise aussi le sténopé qui demande des expositions de plusieurs minutes parfois, pour laisser le temps faire son oeuvre sur le film.
    dernier mot : j'aime la photo quand je peux l'avoir entre les mains ou sur un mur, le rendu des écrans est tellement excessif en luminosité, contraste, saturation..., & tellement vides de textures... Un beau tirage baryté possède infiniment plus de gris qu'un écran, & la matière du papier est si belle...

    ReplyDelete

Post a Comment