Point of focus


[en] Regarding to this previous post - Arte Xavega - I know I promised photos of the activity but I still haven't selected the ones I want to post. In that morning I took a lot of pictures using different approaches and these ones are one example: a foreground focus with a background out of focus. Nevertheless I still have both eyes in focus ;)

In life having both eyes in focus doesn't mean that you have to be so focus on something that you became obsessed. That's a recent lesson I learned the hard way. Being focus is more about being aware of me, aware of things around and how to balance them. Is to be centered. Another lesson these images remind me is: again, as in photography, we must try different points of view about almost everything in life. Most of the times by doing it we find a solution, or an explanation or finally resolve a block in our lives.

[pt] Sobre um post anterior - Arte Xavega - eu sei que prometi imagens desta atividade, porém ainda não selecionei as fotos que realmente quero publicar. Naquela manhã tirei muitas usando abordagens diferentes e estas são exemplo disso: o foco num primeiro plano e o plano de fundo desfocado. Seja como for continuo a ter os dois olhos em foco ;)

Na vida ter os dois olhos em foco não significa que temos que estar tão focados nalguma coisa a ponto de nos tornarmos obcecados. Esta é uma lição recente que aprendi da maneira mais dura. Estar focada está mais relacionado com me tornar mais consciente de mim mesma, das coisas à volta e como equilibrar tudo. É estar centrada. Outra lição que estas imagens me recordam é: de novo, tal como na fotografia, devemos tentar diferentes pontos de vista relativamente a quase tudo na vida. Muitas das vezes ao fazê-lo encontramos uma solução, uma explicação ou finalmente acabamos por resolver um bloqueio nas nossas vidas.




Zenith
from The Blue by Novembre

Comments